Convocatòria “Targeted Analysis” del programa ESPON (data límit 29/03/2024)

En cas de tenir algun repte de gestió pública sobre el que des del vostre municipi es vulgui aprofundir, la Unió Europea, a través del programa ESPON, us pot ajudar. ESPON és un programa europeu que té com a objectiu promoure la dimensió territorial europea mitjançant estudis, transferència de coneixement i el foment de l’aprenentatge per part d’ens públics europeus.

A través de la convocatòria “Targeted Analysis” (data límit 29/03/2024), ESPON realitza estudis a mida per tal de millorar les polítiques de desenvolupament territorial de governs i ens públics d’àmbit nacional, regional i local en temàtiques de rellevància europea. A partir del tema sobre el qual aquests ens públics hagin proposat realitzar l’anàlisi (a través d’una proposta formal), ESPON obre una licitació per a la contractació del servei d’experts, els quals elaboraran un estudi complet.

Com funciona?

• Un o varis ens públics -no queden incloses les universitats ni els centres de recerca- proposen un estudi a ESPON. L’estudi ha de ser sobre un tema rellevant en relació amb les polítiques que desenvolupen els ens sol·licitants en els seus territoris, però alhora ha de tenir una rellevància a nivell europeu. En aquest sentit, ESPON assenyala 8 temàtiques:
    • Territoris climàticament neutres.
    • Governança de noves geografies.
    • Territoris resilients a les crisis.
    • Perspectives per a totes les persones i llocs.
    • Viure, treballar i viatjar entre fronteres.
    • Connectivitat intel·ligent.
    • Territoris europeus en interaccions globals.
    • Adaptació als impactes del canvi climàtic.
  • La sol·licitud es presenta mitjançant un formulari en línia en el que es descriu la proposta i l’anàlisi a realitzar. S’han d’adjuntar les cartes de compromís dels ens que proposen l’estudi. Data límit 29 de març de 2024.
  • ESPON selecciona les propostes en funció dels criteris de la convocatòria.
  • Un cop seleccionada la proposta, ESPON elabora un plec de clàusules d’àmbit UE conjuntament amb els ens proposants per valor de 250.000,00€.
  • Quines són les obligacions dels ens que han proposat l’anàlisi?
    • Participar en la direcció de l’estudi (pot incloure viatges que s’han de sufragar amb recursos propis).
    • Aportar informació i dades si és necessari.
    • Participar en les activitats de comunicació i transferència (amb recursos propis).

Podeu veure exemples d’altres d’estudis fets en aquest enllaç (+

En cas que tingueu interès en explorar aquesta possibilitat, us animem a posar-vos en contacte amb nosaltres, a través de la bústia de l’Oficina d’Europa i Estratègia Internacional (o.europa.eint@diba.cat) el més aviat possible per tal d’analitzar-ne la viabilitat i poder-vos acompanyar en el procés.