Cornellà de Llobregat organitza la trobada anual de la xarxa europea Green Leaf: Solucions Basades en la Natura (SBN)

dijous
Novembre 2020
Data de finalització: dijous, 26/11/2020 - 11:30

Cornellà de Llobregat va ser guardonada amb el Premi Green Leaf 2019 de la Comissió Europea al juny del 2018. Un guardó que reconeix els esforços de les ciutats de menys de 100.000 per esdevenir més sostenibles.

Per a Cornellà, que està desenvolupant una estratègia de transformació de la ciutat a través del projecte Cornellà Natura, el Premi Green Leaf ha estat realment un reconeixement al gran esforç que el municipi està fent en aquesta línia. Ja fa molts anys que s'hi desenvolupen polítiques ambientals, molt vinculades a la salut i el benestar de la població.

Les ciutats guanyadores i finalistes del premi conformen l'"European Green Leaf Network", integrada per 17 municipis d'arreu d'Europa. La xarxa fa dues trobades l'any, normalment presencials, per compartir coneixement i experiències pràctiques en sostenibilitat urbana.

Enguany, Cornellà havia d'acollir una de les trobada i, degut a la Covid-19, hem hagut d'adaptar el  format presencial a online. Aquest canvi ens dona l'oportunitat d'obrir l'acte a altres persones interessades a través del Canal de Youtube de l'Ajuntament.

El tema escollit per a la jornada són les Solucions Basades en la Natura (SBN). Segons la Comissió Europea les SBN són accions inspirades, basades o copiades de la naturalesa, que utilitzen o milloren les solucions existents per afrontar diversos reptes ambientals, socials i econòmics de manera sostenible i eficient.

La jornada tindrà lloc el 26 de novembre de 9 a 11:30 h. Us adjuntem el programa. L'acte només es podrà visualitzar, no hi haurà interacció, i serà en anglès sense traducció simultània.