Presentació virtual de la nova iniciativa de xarxa europea BELC «Construïm Europa amb les autoritats locals»

Públic al qual s'adreça:
Autoritats locals (electes)
divendres
Setembre 2022

L’Oficina Europa i Estratègia Internacional organitza el 30 de setembre una jornada en línia de presentació de la iniciativa «Construir Europa amb els ens locals (BELC)»: una xarxa d’electes corresponsals locals que promoguin la comunicació en temes d’interès local sobre la UE.

La jornada de presentació de la iniciativa «Construir Europa amb els ens locals (BELC)» comptarà amb la participació de l’impulsor d'aquesta, l’eurodiputat Domènec Ruiz Devesa i l’Alessandro Giordani, cap d’unitat de xarxes en els estats membres de la Direcció General de Comunicació de la Comissió Europea i, responsable del seu desplegament.

La diputada per a les Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona, Pilar Díaz, serà la responsable d’obrir l’acte.

Les intervencions seran seguides d’una ronda de qüestions entre els assistents per aclarir totes les llacunes existents amb relació a la convocatòria oberta per a la presentació de propostes.

Recordem que el projecte «Construir Europa amb les autoritats locals» se centra a millorar la capacitat de les autoritats locals per comunicar els assumptes relacionats amb la UE a l'àmbit local. Es tracta de crear una xarxa europea de representants polítics locals, amb la finalitat de promoure la comunicació dels assumptes europeus de la UE mitjançant una aliança sense precedents entre les estructures de govern d’Europa i locals.

Aquesta iniciativa es portarà a terme en col·laboració amb la Xarxa europea de corresponsals regionals i locals de la UE del Comitè de les Regions, iniciada també el 2021, per connectar el treball del Comitè i de les Regions i els seus membres amb un públic més ampli de corresponsals locals presents a la UE.

El projecte s’adreça a les administracions locals interessades a associar-se amb la Comissió Europea amb l’objectiu de comunicar sobre el terreny assumptes de la UE i a tal efecte, nomenaran un electe local.

El projecte permetrà que els electes locals treballin de forma concertada i difonguin informació sobre els temes de la UE que afecten la seva circumscripció en l'àmbit local; impulsar la implicació de la ciutadania i promoure debats sobre temes europeus, així com sobre el futur d’Europa, i generar debat a escala local sobre la UE.

(+) Programa i inscripció

(+) Més informació del projecte