XXV Trobades Municipals Europees _ 3 anys després de la pandèmia: cap a on van els governs locals europeus?

Públic al qual s'adreça:
• Principalment, representants electes i tècnics de municipis de la província de Barcelona de l’àmbit de les polítiques europees i internacionals. • Representants tècnics d’altres institucions de l’àmbit de les polítiques europees • Representants d’entitats europeistes i públic general interessat en l’actualitat europea.
dimecres
Març 2023
Data de finalització: dijous, 02/03/2023 - 14:30

La Direcció de Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona (DRI) és l'òrgan encarregat d'impulsar l'acció internacional dels ens locals de la província de Barcelona i de la pròpia Diputació de Barcelona. La DRI, a través de l’Oficina d’Europa i Estratègia Internacional (OEEI), contribueix a promoure la participació dels ens locals de la província en les polítiques europees i, entre les diferents accions que porta a terme per assolir aquest objectiu, organitza periòdicament jornades i espais de reflexió per apropar el projecte europeu als ens locals de la província i fomentar la seva participació en el procés de construcció europea.

En aquest marc, l’OEEI proposa organitzar una jornada que portarà per títol “XXV Trobades municipals europees. 3 anys després de la pandèmia: cap a on van els governs locals europeus?”, els dies 1 i 2 de març de 2023, a Barcelona, al recinte modernista de l’Hospital de Sant Pau. Les XXV Trobades Municipals Europees es construeixen sobre el llegat de les Jornades d’Europa que la Direcció de Relacions Internacionals celebra anualment des de fa més de dues dècades. Aquesta edició vol generar un espai de debat i intercanvi entre representants electes i tècnics d’ens locals de la província de Barcelona i representants d’ens locals i persones expertes d’àmbit europeu i internacional al voltant de com està impactant el context actual de múltiples crisis interconnectades en la gestió dels municipis europeus i, a la vegada, vol posar l’accent en les polítiques i instruments que posa la Unió Europea a disposició dels governs locals per donar millor resposta a les necessitats de la ciutadania i dels agents del territori.

El programa d'aquestes jornades combina diàlegs entre experts en polítiques europees i governs locals, taules d’experiències i tallers pràctics sobre els programes europeus LIFE i Horizon Europe, que son dos programes que ofereixen oportunitats d’interès per als governs locals i encara no estan sent prou participats per aquests.

Més informació i inscripcions aquí: https://www.diba.cat/web/ri/-/xxv-trobades-municipals-europees