9 de maig, Dia d'Europa

dimarts
mai 2023
Data de finalització: dimarts, 09/05/2023 - 13:00

Aquest dimarts, 9 de maig, és el Dia d’Europa.

La Diputació de Barcelona durà a terme un any més el tradicional acte institucional amb motiu del Dia d’Europa davant la seu de Can Serra, amb la hissada de la bandera de la Unió Europea i lectura de la declaració institucional. Durant la hissada de la bandera, un grup de músics de corda tocaran l’Himne d’Europa així com d’altres peces musicals. Això té lloc dimarts a les 11h davant la façana de l'edifici Can Serra de la Diputació.

Durant el mes de maig, la Diputació de Barcelona, a través de l’Oficina d’Europa i Estratègia Internacional de la Direcció de Relacions Internacionals i la Xarxa de Biblioteques Municipals, en col·laboració amb la representació de la Comissió Europea a Barcelona, organitza 13 sessions infantils de conta-contes del llibre ‘Kalòpsia, un planeta no tan diferent’, que explica als nens i nenes l’origen de la Unió Europea i quins són els valors que la identifiquen. Aquestes sessions tindran lloc a diferents biblioteques de la província de Barcelona, ubicades en els municipis de Moià, Masquefa, Sitges, Cornellà, Vallirana, Badalona, Caldes de Montbui, Centelles, Santa Perpètua de Mogoda, Castellar del Vallès i Sant Fost de Campsentelles. Com a novetat, enguany s'afegeixen dues sessions a dos bibliobusos de la província: Castellfollit de Riubregós (Bibliobús Serra de Rubió) i Mura (Bibliobús Serra del Cadí).

D’altra banda, son nombrosos els governs locals de la província que organitzen actes amb motiu del Dia d’Europa, com és el cas d'Olivella, Mataró, Mollet del Vallès, Masquefa, Molins de Rei i Caldes de Montbui. Trobareu la resta d’actes, inclosos els impulsats per part dels ens locals, en aquesta pàgina web: www.diba.cat/ri/dia-europa