Manresa participa a la 18ena Setmana Europea de Regions i ciutats presentant dues experiències sobre empoderament de la ciutadania

Públic al qual s'adreça:
Comunitat Europa
dimecres
Octubre 2020
Data de finalització: dimecres, 07/10/2020 - 18:00

L'Ajuntament de Manresa participarà enguany a la Setmana Europea de Regions i ciutats presentant un parell de projectes locals a dos dels tallers virtuals que es duran a terme el dimecres 7 d'octubre, dins el bloc d'Empoderament de la Ciutadania (Empowering Citizens).

El primer taller tindrà lloc de les 11:30h a les 13:00h, i porta per títol "Small towns fighting long term decline". En ell intervindran també les ciutats d'Altena (AL), Melgaço (PO) i Idrija (ESL), que juntament amb Manresa i altres tres ciutats europees formen part de la xarxa URBACT Re-growCity. Manresa parlarà del projecte de creació d'un grup de voluntariat i suport mutu al Centre Històric de Manresa, La Canal.

El segon taller, de les 16:30h a les 18:00h, és organitzat per la xarxa de ciutats mitjanes europees Eurotowns, de la qual Manresa n'és membre actiu, i s'anomena "We know you, you know us! How medium-sized cities empower their citizens in a closer way". Al taller també es mostraran i compartiran experiències i bones pràctiques de Roeselare (BE), Reggio Emilia (IT) i Jyväskylä (FI), i serà conduit i presentat per les ciutats de Sindelfingen (AL) i Gävle (SU). Manresa exposarà la seva iniciativa d'empoderament de la ciutadania a través de la sensibilització i implicació de la comunitat local en la consecució dels ODS, i en l'elaboració, implementació i avaluació de l'Agenda Manresa 2030.