El projecte europeu RELOS3 celebra la primera visita de llarga durada a la ciutat holandesa d’Emmen

Amb aquesta s’inicia el període de visites de llarga durada del projecte, que lidera l’Ajuntament de Sabadell, a la que seguiran Tartu (Estònia), Bolonya (Itàlia) i Sabadell.

Del 17 al 20 de setembre va dur-se a terme a Emmen (Holanda), la primera visita de llarga durada prevista en el marc del projecte europeu RELOS3. La trobada, que va ser un èxit de participació, va reunir els socis del projecte juntament amb polítics i agents de cadascun dels territoris, provinents d’Estònia, Itàlia, Malta i Polònia, juntament amb els representant holandesos.

RELOS3 és un projecte de cinc anys finançat pel programa de la Comissió Europea Interreg Europe de la UE que té per objectiu l’intercanvi d’experiències sobre el desplegament a nivell local de les estratègies regionals d’especialització intel·ligent. El projecte va iniciar-se amb un seguit de visites als diferents socis en què es feia una primera aproximació a l’experiència de cadascun d’ells. A aquestes visites s’hi ha sumat una tasca de recopilació de bones pràctiques de cadascun dels territoris. A partir de l’anàlisi de les visities i de la base de dades de bones pràctiques cada soci ha escollit entre dos i tres territoris que considera d’interès per conèixer en més profunditat i que visitarà com a visita de llarga durada.

Aquestes visites tenen una durada de quatre dies i tenen per objectiu facilitar un anàlisi en profunditat del potencial de transferència de bones pràctiques entre territoris. Per fer-ho, es faciliten intercanvis amb agents destacats del territori així com visites a equipaments i la realització de tallers que facilitin conèixer en profunditat l’experiència del soci del projecte i el seu entorn pel que fa al desplegament de l’especialització intel·ligent. L’agenda de la visita a Emmen va focalitzar-se en els àmbits de la Química Verda, el Turisme i l’Oci

D’altra banda, va fer-se coincidir amb la celebració de l’esdeveniment Smart Up!, coorganitzat per quatre projectes de temàtica similar en la regió del nord dels Països Baixos, finançats tots pel programa Interreg Europe, entre els quals el RELOS3, juntament amb el govern de la regió del nord d’Holanda i l’ajuntament d’Emmen. Prop de 100 persones de tota la UE van assistir a l'esdeveniment, provinents de tota Europa, que tenia per objectiu l’intercanvi d’experiències i bones pràctiques amb l’objectiu de millorar el desplegament de l’estratègia d’especialització intel·ligent de la regió del nord d’Holanda. Tota la información d’aquesta trobada està disponible a www.snn.nl/smartup.

Les propera visita de llarga durada es durà a terme a Sabadell la última setmana de novembre. Pot trobar-se tota la informació del projecte a través de la pàgina web del projecte així com als perfils del projecte a les xarxes socials Linkedin, Facebook i Twitter o contactant amb Promoció Econòmica de Sabadell.