BIOenergia per al desenvolupament local, un projecte de l’Ajuntament de Granollers cofinançat amb fons FEDER

El proper dimecres 25 de novembre es presentaran els primers resultats de #bioenergiaGranollers en la jornada en línia “Autoconsum energètic municipal a partir de la biomassa”, organitzada per l’Ajuntament de Granollers

L’any 2019 l’Ajuntament de Granollers va ser beneficiari del Programa Operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020, en els eixos prioritaris 4 i 6. L’Eix 4 es concreta amb l’operació BIOenergia per al desenvolupament local, amb l’objectiu d’afavorir el pas a una economia baixa en carboni en tots els sectors mitjançant diverses accions. Les dues primeres actuacions de #bioenergiaGranollers han estat la construcció de dues xarxes de calor de biomassa, que permetran substituir les antigues calderes de gas natural per calderes de biomassa.

Els projectes singulars de xarxes de calor amb biomassa són una oportunitat per contribuir als objectius de reducció d’emissions de gasos amb efecte hivernacle, establerts per al Pla d’Energia i Canvi Climàtic de Catalunya en l’horitzó 2020 i el Pla d’Acció pel Clima i l’Energia de Granollers per al 2030.

Així mateix, en el desenvolupament de l’operació també s’estan duent a terme tres accions més per desenvolupar i aplicar un model contractual innovador mitjançant la contractació agregada del subministrament, operació i manteniment en base a criteris de sostenibilitat social i ambiental, aplicat en la licitació de les 2 xarxes de calor. D’altra banda, s’està redactant un programa d’actuació per optimitzar el mercat local de la biomassa orientat a l’autoconsum tèrmic. Per últim, s’està desplegant un Pla de Comunicació, amb l’objectiu d’implementar una estratègia d’informació, divulgació i formació per fomentar les xarxes de calor i la biomassa al territori, a través dels projectes singulars.

La primera de les xarxes construïdes, la Xarxa Nord, va entrar en funcionament des del mes de març de 2020 i abasteix de calefacció i ACS a 4 centres educatius i a un centre cultural de la ciutat. La construcció d’aquesta xarxa també va rebre cofinançament de la Diputació de Barcelona. La segona xarxa de calor, la Xarxa Sud, actualment està en fase de construcció i es preveu la seva entrada en funcionament a la primavera de 2021. Aquesta xarxa abastirà de calefacció i ACS a 7 equipaments públics, on s’inclouen 2 centres educatius i diversos equipaments esportius i serveis municipals.

Jornada en línia Autoconsum energètic municipal a partir de la biomassa al Vallès i comarques veïnes

El Pla de Comunicació de BIOenergia per al desenvolupament local, preveu l’organització de diverses jornades per a la divulgació de la biomassa i l’autoconsum energètic. La primera de les quals tindrà lloc en línia el proper 25 de novembre. La participació està oberta a totes aquelles persones que hi estiguin interessades. La jornada s’organitza conjuntament amb el Clúster de Bioenergia de Catalunya i hi col·laboren administracions i entitats com la Diputació de Barcelona, l’Institut Català d’Energia, el Consell Comarcal del Vallès Oriental, l’Associació de Gestió Forestal Montseny-Ponent, l’Associació de Defensa Forestal del Montseny i l’Associació de Propietaris i Productors del Montnegre Corredor.

Programa de la jornada: https://www.granollers.cat/sites/default/files/event/2020/11/bioenergia_programa-2.pdf

Inscripcions: https://forms.gle/AxSuRvb75Cu8cA268