Programa d'acompanyament a ens locals per la gestió de residus

Els companys del Centre Tecnològic BETA de la Universitat de Vic, han llançat un nou programa gratuït d'acompanyament als ens locals de Catalunya, el qual creiem que pot ser d'interès pels vostres municipis i consells comarcals. Així doncs, agrairíem si podeu fer extensiva aquesta informació als responsables polítics i tècnics/ques de les àrees de medi ambient dels vostres ajuntaments.

Es tracta del projecte SIMIL, un programa d’emparellament entre científics i administració local sobre la gestió de residus orgànics municipals, dins la iniciativa Science Meets Regions del Joint Research Center de la Unió Europea.

Els 24 candidats escollits rebran acompanyament científic gratuït. Cada participant rebrà un programa fet a mida i totalment gratuït que es basarà en el contacte directe entre les administracions públiques i els investigadors per a la resolució dels reptes i problemàtiques plantejades pels participants, oferint solucions innovadores i assessorament científic. Un exemple d'aquests solucions és el sistema de compostatge comunitari implantat a Masies de Roda, que ha permès tractar la totalitat dels residus orgànics que es produeixen al municipi.

Aquest programa estarà compost per:
(i) visites al centre de recerca;
(ii) reunions presencials amb investigadors per a l’intercanvi de coneixement i resolució de dubtes;
(iii) diverses sessions de treball per a la creació de solucions adaptades a les necessitats de cada grup de professionals;
(iv) visites presencials a casos d’èxit en matèria de la gestió de residus sòlids urbans;
(v) seguiment continu i comunicació directa entre investigador—administració pública;
(vi) un esdeveniment final on s’exposaran les conclusions.

Aquelles persones interessades en participar-hi poden apuntar-se a l'apartat de contacte del web https://simil.cat/ca/contacte.
Per qualsevol dubte, poden adreçar-se al responsable del programa: victor.carbajal@uvic.cat.