21 de setembre: Dia Internacional de la Pau

El dia 21 de setembre es commemora el Dia Internacional de la Pau arreu del món. Enguany, la Diputació s’adhereix a la campanya “Fem de cada dia, el dia de la Pau” proposada per la xarxa Alcaldes i alcaldesses per la Pau.

La campanya, a què s’han adherit diferents municipis de la província, té per objectiu convidar als ens locals i entitats compromeses amb la cultura de pau a commemorar la jornada i recordar que en cadascuna de les nostres accions tenim l'oportunitat de contribuir a fer un món millor: Hem de fer de cada dia, el dia de la pau. L’organització vol reivindicar el paper de l'acció local en la construcció de pau: el foment de la cultura de pau, els Drets humans, la memòria i la convivència; el desarmament; la solidaritat i la cooperació, etc.

En el cas de la Diputació, l’Oficina de Cooperació al Desenvolupament de la Direcció de Relacions Internacionals impulsa diferents accions de construcció de pau i de suport als municipis a través del Catàleg de recursos, i a entitats. A més, vehicula la participació de la corporació a la xarxa promotora de la campanya, així iniciatives d’altres agents clau com ara l’Associació per a les Nacions Unides a Espanya (ANUE), que organitza cada any el Premi Pau.

Aquestes són algunes de les iniciatives en què col·labora la Diputació de Barcelona: