La Diputació de Barcelona estreny llaços amb Ciutat de Mèxic

La diputada Pilar Díaz ha intervingut en la inauguració del Fòrum Mundial sobre Ciutats i Territoris de Pau. Díaz s’ha reunit amb la cap de govern de Ciutat de Mèxic, la ciutat més gran del país. La diputada adjunta a l’Àrea de la Presidència i delegada per a les Relacions Internacionals i alcaldessa d’Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz, ha participat aquesta setmana en la tercera edició del Fòrum Mundial sobre Ciutats i Territoris de Pau que ha tingut lloc a Ciutat de Mèxic.

Aquesta trobada internacional té per objectiu avançar en la reflexió sobre el concepte pau des d’una mirada més propera, combatent les violències i desigualtats que cohabiten en tots els municipis i ciutats del món i oferint solucions per a la implementació de polítiques que fomenten la convivència i la pau en els territoris.

18eaad23433fdc30e819fc423747f10a-150x84.Díaz ha intervingut en la sessió inaugural d’aquest esdeveniment, conjuntament amb la cap de govern de Ciutat de Mèxic, Claudia Sheinbaum, la secretària general de CGLU, Emilia Saiz, l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau, l’exalcaldessa de Madrid, Manuela Carmena, l’alcaldessa de Bogotá, Claudia López i l’alcaldessa de Managua, Reyna Rueda.

En la seva intervenció, la diputada ha posat en valor la importància de treballar la pau des de la proximitat, des de cada barri perquè es aquí on resideixen les principals violències i desigualtats. Per això, és imprescindible fomentar el diàleg entre la ciutadania, el respecte al diferent, la educació i construcció d’una ciutadania crítica i informada. Igualment, ha refermat el compromís, per part de la Diputació de Barcelona, de continuar apostant per aquesta iniciativa.

A més, en el marc d’aquesta missió a Mèxic, Pilar Díaz ha mantingut una reunió amb la cap de govern de Ciutat de Mèxic, Claudia Sheinbaum, màxima responsable de la ciutat més gran del país i on hi viuen més de 9 milions de persones. Aquesta trobada permet iniciar una relació més estreta entre la província de Barcelona i la ciutat de Mèxic, i impulsar iniciatives com el primer fòrum iberoamericà d’alcaldesses.

62496294f4e80a1f2bf1a14d98c02790-150x113Aprofitant aquesta estada, la diputada també s’ha reunit amb l’alcaldessa de Iztapalapa, Clara Brugada, la demarcació més poblada de Ciutat de Mèxic, i amb la Secretària de les Dones de la Ciutat de Mèxic, Ingrid Gómez, amb qui ha compartit diferents iniciatives en el marc de les polítiques igualtat i mesures per combatre la violència de gènere. A més, ha visitat la Agencia Digital Pública (ADIP) de la Ciutat de Mèxic on ha mantingut una reunió en la que s’ha discutit com reduir la bretxa digital i els reptes que planteja la digitalització.

L’alcalde de Granollers, Josep Mayoral, ha participat també en aquest fòrum mundial i ha format part dels ponents de la cloenda, en representació de la xarxa CGLU.

L’edició d’enguany d’aquest esdeveniment s’ha enfocat amb una concepció positiva de pau, entesa no sols com a absència de conflictes bèl·lics, sinó també com a presència de justícia social, desenvolupament sostenible, exercici democràtic de la ciutadania, compliment dels drets humans dins i entre estats i, per consegüent, oposada a qualsevol mena de violència. En aquest sentit, els Drets Econòmics, Socials, Culturals i Ambientals han estat considerats com a pilars conceptuals del programa i treballats des d'una aproximació al Dret a la Ciutat.