Resiliència a la Mediterrània: seminari durant la Setmana Europea de les Regions i les Ciutats

La Diputació de Barcelona ha liderat un any més aquest octubre un seminari organitzat en el marc de la Setmana Europea de les Regions i les Ciutats (EWRC).

Enguany, es tracta de la sessió “Cohesió per a la recuperació a la Mediterrània: els governs locals impulsen la resiliència local”. En aquest taller hi han participat la diputada adjunta a l’Àrea de Presidència i delegada per a les Relacions Internacionals, Pilar Díaz, així com André Viola, membre del Consell del Departament de l'Aude (França), Luca Menesini, president de la Província de Lucca (Itàlia), Nicole Gemayel, alcaldessa del municipi libanès de Bifkaya i Hajjaj Moussaid, tinent d’alcalde de la comuna marroquina de Benguérir.

Aquest taller ha permès mostrar com les autoritats locals mediterrànies fan ús de les iniciatives europees actuals per tal de reforçar la seva resiliència territorial i construir un futur millor per a la UE i la Mediterrània.

Pilar Díaz, ha recordat que durant aquesta pandèmia «la Diputació s'ha situat a primera línia i ha garantit l'accés a serveis bàsics, ha atès a les persones més vulnerables, ha reforçat les infraestructures de salut i ha donat suport a les xarxes de solidaritat».

Díaz ha detallat que la Diputació s'encarrega de coordinar estratègies amb les autoritats locals del territori, dur a terme la coordinació amb altres administracions i implementar tot un conjunt d'accions en diferents àmbits per  augmentar la resiliència del territori.

En aquest sentit, la diputada també ha explicat que per la Diputació és important treballar amb el món local per ajudar al territori a ser més resilient i recuperar-se de forma òptima de la crisi que encara està vigent.

Entre d’altres, també es van visualitzar vídeos de testimonis com ara el president del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC), Guille Chirino, o de la presidenta d’IMADEL, Institut Marroquí per al Desenvolupament Local, Zakia Mrini, producte d’un treball conjunt entre la Diputació de Barcelona i l’Associació Ennakhil.

La moderació del debat ha anat a càrrec de Jean-Pierre Halkin, cap d’unitat a la Direcció General de Política Regional i Urbana de la Comissió Europea.

[+] Fil a Twitter amb imatges i vídeos

[+] Nota de premsa