Arrenca la 20a Setmana Europea de les Regions i les Ciutats!

Aquest any té lloc la 20a edició de la Setmana Europea de les Regions i les Ciutats (European Week of Regions and Cities – EWRC), l’esdeveniment anual més important a Europa dedicat íntegrament a la política regional i local. Es tracta d’una oportunitat única perquè el món local i regional europeu puguin fer sentir la seva veu davant les institucions europees, donar a conèixer els seus projectes i estratègies en àmbits d’interès comú i intercanviar bones pràctiques amb altres territoris i xarxes d’arreu d’Europa.

L’EWRC d’enguany té lloc de l’11 al 14 d’octubre, es podrà seguir virtualment i porta el lema «Nous reptes per la Cohesió d’Europa». L’esdeveniment compta amb 302 sessions oficials articulades al voltant de 4 eixos temàtics: transició verda, cohesió territorial, transició digital i empoderament juvenil.

Com cada any, la Diputació de Barcelona lidera un partenariat regional en el marc de l’EWRC compost per la província de Lucca (Itàlia), la regió de Hannover (Alemanya), la província d’Alba (Romania) i el departament de l’Aude (França). Conjuntament, organitzen el taller en línia Empowering young people from the proximity of local governments (codi de la sessió - 11WS22451), que tindrà lloc l’11 d’octubre de 11.30 h a 13 h i que es podrà seguir en castellà, anglès i alemany.

En aquest taller, s’examinarà el rol clau que juguen les autoritats locals i regionals en l’empoderament dels i les joves d’arreu d’Europa en un context marcat especialment per la crisi de la pandèmia, tot analitzant el rol de la UE en l’empoderament de la joventut i els canals oberts a aquest sector poblacional perquè puguin ser partícips d’aquestes polítiques.

El taller comptarà amb les intervencions de: Javier Silva Pérez, diputat delegat de joventut de la Diputació de Barcelona i alcalde de Polinyà; Luca Menesini, president de la província de Lucca i membre del Comitè Europeu de les Regions; Roland Levin, director general del departament de joventut de la regió de Hannover; i Cornelia Carmen Madaras, assessora del departament d’afers exteriors, diàspora i relacions públiques de la província d’Alba. L’acte serà moderat per Astrid Aulnette, representant de la Direcció General de Polítiques Urbanes i Regionals (DG REGIO).

Al mateix temps, la diputada delegada per a les Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona i alcaldessa d’Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz, també disposarà de presència en dos tallers de l’EWRC 2022 a través de vídeos testimonials. Un dels tallers serà el de Boosting Proximity Tourism through the promotion of Local Patrimony (codi - 13WS22484), del 13 d’octubre de 9.30 h a 11 h, centrat en la promoció del turisme de proximitat, el qual afavoreix la disminució de la petjada de carboni dels turistes, impulsa l'economia local, dona una major visibilitat a la riquesa i diversitat del patrimoni dels nostres territoris i contribueix a revitalitzar les zones rurals. L’altre taller en línia serà el de Local Intermediate Authorities boosting resilience and energy efficiency (codi - 13WS22492), del 13 d’octubre de 11.30 h a 13 h, que buscarà explicar el rol clau que les autoritats intermèdies locals juguen a l’hora d’assolir la resiliència territorial necessària per fer front a crisis energètiques i sanitàries com les actuals.

L'Oficina Europa i Estratègia Internacional estarà present al taller What territorial cohesion after the pandemic? Rethinking regional and urban policies, liderat pel programa ESPON (codi 12INFO2221), dimarts 12 d'octubre a les 9.30h.

[+] Informació sobre el programa de l'EWRC 2022