Terrassa declarada Ciutat Europea de l'Esport 2021

Terrassa ha estat oficialment nomenada com a Ciutat Europea de l’Esport 2021 per l’Associació de Capitals i Ciutats Europees de l’Esport (ACES Europe).

La proposta per impulsar la candidatura de Terrassa com a Ciutat Europea de l’Esport 2021 va ser aprovada en Junta de Portaveus de l'Ajuntament de Terrassa el passat 29 de juny de 2017. Des d’aquell moment, els serveis municipals d’Esports i el Servei de Relacions Internacionals i Projecció de la Ciutat, han treballat en la preparació de la candidatura.

El reconeixement de Ciutat Europea de l’Esport, el concedeix des de l’any 2001 l’Associació de Capitals i Ciutats Europees de l’Esport, una entitat sense ànim de lucre amb seu a Brussel·les, que cada any assigna els reconeixements de Capital Europea, Comunitat i Ciutat de l’Esport.

ACES Europe ha tingut en compte que Terrassa és un bon exemple de l’esport per a tothom com a instrument de salut, integració, educació i respecte que són, precisament, els principals objectius de l’Associació, alhora que ha destacat la política esportiva municipal a nivell d’equipaments, programes i activitats.

Així, el Comitè avaluador d’ACES Europe ha valorat, per tal d’atorgar aquest reconeixement, les infraestructures, instal·lacions o activitats esportives que es duen a terme a la ciutat, així com altres aspectes relacionats com la facilitat d’accés per a la pràctica esportiva, els clubs i associacions esportives, o les iniciatives per a la promoció de la salut i la integració social a través de l’esport.

Amb aquest nomenament com a Ciutat Europea de l’Esport, Terrassa tindrà la oportunitat d’acollir i organitzar un ampli ventall d’activitats lligades a la pràctica
esportiva, així com establir vincles i projectes esportius compartits amb altres municipis europeus membres de la xarxa.