La Diputació de Barcelona s’incorpora a la RegHub, la xarxa de governs locals i regionals per avaluar l’aplicació de les polítiques de la UE

La Diputació de Barcelona ha estat admesa com a nou membre de la RegHub, la xarxa de governs locals i regionals europeus que contribueixen a proporcionar informació sobre l’aplicació de la legislació de la UE.  La presència de la corporació en aquesta xarxa europea es vertebra a través de la Direcció de Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona.

RegHub és una plataforma coordinada pel Comitè de Regions que té com a objectiu implicar actors regionals – i des d’aquest 2021 també locals - per recollir les seves experiències entorn a la implementació de les polítiques de la UE. D’aquesta manera, les institucions de la UE compten amb una eina d’alt interès a l'hora d'impulsar polítiques més eficients i garantir l’acostament eficaç de la UE i l’interès de la ciutadania a través dels organismes locals i regionals.

A partir de 2021 s’incorporen a la xarxa 10 nous membres i s’amplia la seva composició també als governs locals. En el cas de l’Estat espanyol, la Diputació de Barcelona passa a ser l’únic govern local que en formarà part. La xarxa RegHub es va crear l’any 2018 amb 36 membres de governs regionals, com a projecte pilot per al període 2019-2020. La xarxa amplia ara la seva composició i fixa un nou horitzó a partir de 2021, sota la denominació de RegHub 2.0.

Els països presents en aquesta xarxa de governs locals i regionals són: Alemanya, Itàlia, Espanya, França, Polònia, Romania, Croàcia, Portugal, Bèlgica, Finlàndia, Eslovàquia, Països Baixos, República d’Irlanda, Grècia, Hongria, Malta, Bulgària i Suècia. Junt a la Diputació de Barcelona, formen part d’aquesta xarxa la Generalitat de Catalunya i les Comunitats Autònomes de Madrid, València i Múrcia.

Consulta aquí el llistat complet dels membres de la xarxa RegHub 2.0