Resultats preliminars de la segona convocatòria de Wifi4EU

La segona convocatòria del programa WiFi4EU es va dur a terme els passats 4 i 5 d'abril. Més de 10.000 municipis d'Europa han sol·licitat una de les ajudes de 15.000 euros que ofereix la Comissió Europea, que distribuirà 3.400 bons a municipis europeus per establir una xarxa de Wi-Fi gratuïta als espais públics. Aquesta xifra, que suposa gairebé el triple de la quantitat d'ajudes disponibles, suposa un èxit aclaparador de la convocatòria.

La primera convocatòria del programa, que va tenir lloc el novembre de l'any pasat, va atorgar 2.800 vals, 23 dels quals a municipis de la província de Barcelona. El pressupost del programa és de 120 milions d'euros entre el 2018 i el 2020, i té l'objectiu de donar suport a la instal·lació d'equips Wi-Fi d'última generació als espais públics i proporcionar accés gratuït a internet per als ciutadans i visitants.

Després del tancament de la convocatòria, l'Agència Executiva d'Innovació i Xarxes (INEA) de la Comissió encarregada d'implementar el programa fa les comprovacions necessàries sobre l'elegibilitat dels municipis. Els resultats d'aquesta segona onada d'ajudes es publicaran a finals de maig. Els beneficiaris s'escullen en funció de l'ordre de recepció de les sol·licituds, tot garantint un equilibri geogràfic i tenint en compte que només es pot obtenir una ajuda per municipi.

En cas de no haver estat seleccionats, els municipis tindràn més possibilitats de sol·licitar l'ajuda: les properes convocatòries s'obriran a finals de 2019 i el 2020. Mentrestant, els municipis registrats i empreses d'instal·lació d'equipaments Wi-Fi poden unir-se a la Comunitat WiFi4EU per compartir comentaris sobre la iniciativa i relacionar-se amb altres municipis d'Europa amb interessos similars.