Arrenca la Setmana Europea de les Regions i les Ciutats: Com impulsar la participació ciutadana?

Aquest dilluns ha començat la Setmana Europea de les Regions i les Ciutats, el major acte anual dedicat a la política regional i local a Europa. Per primera vegada, aquest important esdeveniment s’allarga 3 setmanes i es celebrarà íntegrament en format digital. La Diputació de Barcelona assisteix a aquest esdeveniment i participa activament en diversos tallers del programa.

Dilluns, 5 d’octubre, la diputada delegada per a les Relacions Internacionals de la Diputació de Barcelona i alcaldessa d’Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz, ha participat en el taller “Acting for a better local democracy” organitzat per la Confederació Europea d’Autoritats Locals Intermèdies (CEPLI) i que ha abordat la importància de la democràcia local com a eina d’apoderament de la ciutadania europea, construint així unes societats més actives i saludables en termes democràtics.

La diputada ha destacat el potencial que té l’acció local com a agent de canvi: “Els processos de descentralització, governança i democràcia impulsen la transformació de la societat i apoderen els governs locals. Aquestes són les entitats més properes a la ciutadania, que coneixen els seus problemes i treballen per no deixar ningú enrere", ha explicat.

Díaz també ha presentat exemples de bones pràctiques de participació ciutadana a l’hora de dissenyar i millorar els serveis públics locals, en especial per augmentar la inclusió dels més joves i de la gent gran: l’Audiència pública, el Consell Infantil, iniciatives de ludificació (gamification), pressupostos participatius, etc.

Setmana Europea de les Regions i les Ciutats

A banda del taller que ha tingut lloc avui, la Diputació de Barcelona lidera aquest any un Partenariat Regional amb el que organitza el taller “Health mainstreaming in green policies”, conjuntament amb la ciutat de Malmö, la Copenhaguen – Regió Capital de Dinamarca, la regió de Hannover i la ciutat d’Utrecht. En aquest acte, que tindrà lloc el 19 d’octubre (14h30-16h00), s’examinarà com les polítiques verdes locals i regionals permeten crear societats més saludables i la importància que tenen les ciutats i regions d’Europa per defensar el dret a la salut. Hi participarà com a ponent de la DIBA una representant del Servei de Salut Pública. Les inscripcions estan obertes fins al 14 d’octubre.

Finalment, la Comunitat MED de Turisme Sostenible, que lidera la Diputació, participarà en el taller "Sustainable mobility in tourist destinations: Key solutions to replicate across the Mediterranean region" que tindrà lloc el dia 20 d’octubre (14h30-15h30). Inscripcions obertes fins al 7 d’octubre.

Més informació

[+] Participació de la Diputació en la Setmana Europea de les Regions i les Ciutats

[+] Setmana Europea de les Regions i les Ciutats