URBACT CITY FESTIVAL (16, 17 i 18 de juny)

El programa URBACT, únic programa de cooperació territorial europea (interreg) dedicat exclusivament al món local, organitza el Festival de Ciutats entre el 15 i el 17 de juny. Enguany serà un esdeveniment virtual centrat en conèixer i aprendre com les ciutats poden entendre, adaptar i reutilitzar bones pràctiques a nivell urbà.

Així doncs, el festival tindrà com a objectiu exposar i treure conclusions dels 2 anys de treball duts a terme per les 150 ciutats de 25 països que han participat en les 23 xarxes de transferència de bones pràctiques URBACT. El festival durà a terme a través de la xarxa d’esdeveniments virtuals Hopin i estarà organitzat amb sessions organitzades per les pròpies xarxes de ciutats, espais per reflexionar sobre reptes urbans d’actualitat, àrees per connectar amb socis i xerrades interactives per saber més sobre el futur programa URBACT.

8 de les xarxes que exposaran els seus resultats compten amb la participació de municipis de la demarcació de Barcelona, gairebé un 35% del total, sent d’aquesta manera la regió europea més representada a la convocatòria de transferència de bones pràctiques. El projectes i municipis representats són:

• ALT/BAU (Vilafranca del Penedès): Revitalització d’edificis històrics deteriorats connectant propietaris, inversors, usuaris i autoritats públiques.
  • BLUACT (Mataró): Potencialització de l’economia blava (marítima) mitjançant el foment d’ocupació i de l’emprenedoria entre els joves a través d'un programa d’incubació i un concurs amb premis.
  • Civic eState (Barcelona): Garantir la gestió, la governança i el dret a gaudir, col·lectivament, d'infraestructures urbanes essencials considerades com “urban commons”.
  • ON BOARD (Viladecans): Ajudar als governs locals a construir nous partenariats per a co-crear polítiques públiques que ofereixin als joves competències necessàries per a convertir-se en ciutadans/es involucrats/des amb la ciutat i que ajudin a fer front als nous reptes de la societat.
  • ONSTAGE (Hospitalet de Llobregat): Noves metodologies a les escoles de música com a eina per a lluitar contra l’exclusió social, l’atur juvenil i l’abandonament escolar .
  • Re-growCity (Manresa): Intervencions per a revertir el declivi social, econòmic i ambiental de llarg termini en espais públics utilitzant les capacitats locals.
  • Tech Revolution (Vilanova i la Geltrú): Fomentar l’ocupació basada en el coneixement tecnològic i digital en tots els sectors per tal de transformar l’economia local.
  • The Playful Paradigm (Esplugues de Llobregat): La gamificació com a concepte innovador per a promoure l’inclusió social, estils de vida saludable, mediació cultural i inter-generacional, prosperitat econòmica i generació d’espais públics.

Más información i registre per l’URBACT City Festival 2021(+