Programa Interreg SUDOE 21-27: infoday i consulta del programa

Seminari de pre-llançament del SUDOE 21-27 (7 de juliol de 2022, Toulouse)

En aquesta trobada es presentaran les bases del nou programa de cooperació i les ambicions que s’han definit per respondre als grans reptes dels sud oest europeu.

Es presentaran els primers elements per la posada en marxa de projectes i un calendari provisional de la 1a convocatòria i de les següents.

Formulari d’inscripció

Consulta sobre l’esborrany del programa operatiu SUDOE (Data límit 4 de juliol)

Després de 18 mesos de preparació, el projecte de Programa de cooperació Interreg SUDOE 2021-2027 és ja a punt. Es tracta del resultat dels debats i de les consultes duts a terme entre els Estats espanyol, francès, portuguès i andorrà, i s’inscriu a la línia de la cooperació duta a terme en el marc dels anteriors programes INTERREG.

L’autoritat de gestió del programa convida totes les parts interessades en aquest programa a participar a la consulta pública sobre aquesta versió preliminar. Aquesta consulta pública estarà oberta del 13 de juny del 2022 fins al 04 de juliol del 2022.

Accés al document i al procés de consulta.

El programa SUDOE

El Programa de Cooperació Territorial de l’Espai Sud-oest Europeu (SUDOE) dona suport al desenvolupament regional a través del cofinançament de Projectes Transnacionals per Mitjà del FEDER (Fons Europeu de Desenvolupament Regional). En el programa hi poden participar entitats d’Espanya, Portugal, Andorra i França.

Pel període 2014-2020 ha estat un programa poc participat pels ens locals de la província , on només hi trobem 3 projectes:

• INTER-TEX: Ajuntament d'Igualada (líder)
  • NanoSen-AQM : Àrea Metropolitana de Barcelona (soci)
  • CEMOWAS2: Ajuntament de Granollers (soci)

No obstant, es tracta d’un programa Interreg amb moltes possibilitats i prioritats que afecten directament als interessos dels ens locals de província. En aquest sentit, us animem a participar a la consulta i fer-ne seguiment.

També ens podeu contactar per qualsevol dubte en relació amb aquest programa. A més, us recodem que en el marc de Catàleg de Serveis 2022, l’Oficina d’Europa i Estratègia Internacional ofereix un recurs tècnic d’Assessorament en projectes europeus per afavorir la participació dels ens locals en projectes europeus. Per demanar-lo cal concertar una reunió prèvia amb l’Oficina a través de o.europa.eint@diba.cat . La data límit per demanar el recurs és 30/09/2022.