L’Ajuntament de Rubí organitza el Workshop “ Acció Climàtica Local i Regional” en el marc de la 18a Setmana Europea de les Regions i les Ciutats

Aquest any l’Ajuntament de Rubí participarà en el Workshop "Acció Climàtica Local i Regional" que se celebrarà el 20 d'octubre de 14.30 a 16.00 en el marc de la 18a Setmana Europea de les Ciutats i Regions. Enguany, la Setmana Europea se celebrarà en format online, entre el 5 i el 22 d'octubre de 2020.

La sessió està estretament relacionada amb els objectius del Pacte Verd, el Pla d'Acció sobre el Clima de la Unió Europea i la iniciativa del Pacte d'Alcaldes, tots ells destinats a aconseguir l'energia neta i l'eficiència energètica.

El Workshop està organitzat per l'Ajuntament de Rubí (Espanya) i l'Associació de Regions Frontereres Europees (AEBR) i serà presentat per l'artista i activista internacional Ruslana.

El panell serà moderat pel Secretari General de l'Associació de Regions Frontereres Europees (AEBR), Sr. Martin Guillermo-Ramírez. La AEBR té experiència en el suport a estratègies regionals d'acció climàtica i sostenibilitat ambiental en municipis de regions frontereres. Es debatran quatre reconegudes experiències locals i regionals:

• Experiència de Rubí (Espanya), presentada per l'alcaldessa de Rubí, Ana María Martínez.
• Experiència de Köln (Alemanya); presentat pel responsable de Alternative Drivetrains i director del projecte de zero emissions, Jens Conrad.
• Experiència de Odessa (Ucraïna); presentat pel Vicepresident del Consell Regional de Odessa, Yuri Dimchoglo.
• Experiència de Lappenranta (Finlàndia), presentada pel director de desenvolupament de la ciutat de Lappeenranta, Markku Mäkki-Hokkonen.

Finalment, joves voluntaris del projecte Interreg Volunteer Young (IVY) expressaran les expectatives en aquest àmbit dels joves europeus.

La sessió serà online per a preservar i cuidar la seguretat enfront de la pandèmia de Covid-19. Es transmetrà des d'una sala del Comitè de les Regions i es podrà assistir a la mateixa a través de la plataforma de la Setmana Europea de les Regions i les Ciutats.

Des de l'Ajuntament de Rubí ens complau convidar-vos i que ens pugueu acompanyar amb la vostra assistència. Per a poder formalitzar la inscripció ho podeu fer a través del següent enllaç, abans del 27 de Setembre.

Esperem la vostra presència en aquest acte telemàtic tan rellevant i notori per a la ciutat de Rubí.