Nova convocatòria del Programa International Urban and Regional Cooperation (IURC)

El programa IURC agafa el relleu de la 2a fase del programa IUC (International Urban Cooperation) que s’ha implementat entre 2016-2020. Aquesta nova fase del programa, que va començar a principis de 2021, té l’objectiu de liderar i desenvolupar la cooperació internacional descentralitzada entre ciutats i regions pel que fa al desenvolupament urbà sostenible i la innovació.

Aquest programa de cooperació urbana promou els emparellaments entre ciutats i regions de la Unió Europea amb governs locals i regionals de la resta del món per afavorir l’intercanvi d’experiències en els principals reptes urbans. En aquest sentit, les ciutats i regions podran cooperar amb més de 300 governs subnacionals i els seus stakeholders (empreses, acadèmia, societat civil) i una xarxa internacional formada per : Amèrica (Argentina, Brasil, Canada, Xile Colòmbia, Mèxic, Peru i Estats Units), Àsia (Xina, índia, Indonèsia, Japó, Malàisia, República de Korea, Tailàndia i Vietnam) i el Pacífic (Austràlia i Nova Zelanda).

El programa IURC ha obert una nova convocatòria d’emparellaments per governs locals i regionals. Com en l’anterior programa IUC, els representants de cada ciutat, autoritat local o regió prendran part en missions d’estudi, intercanvis professionals, formacions i seminaris. La cooperació s’establirà per un termini mínim de 18 mesos i màxim de 24 mesos, començant les activitats entre el mes de setembre i octubre del 2021. Cal dir que no hi ha una dotació pressupostària específica , però el programa finançarà els costos dels intercanvis durant els mesos de durada i assignarà una persona de suport durant l’emparellament.

Per participar a la convocatòria cal omplir un formulari que estarà disponible fins el 31 de maig de 2021. El procediment d’emparellament es farà des del programa tenint en compte diferents criteris, un dels quals serà les preferències temàtiques i semblances en els reptes a tractar. El principal document de referència per aquesta convocatòria són les FAQs,  que contenen molta informació, i el propi formulari.

Cal tenir en compte les particularitats de l’elegibilitat dels emparellaments entre ciutats. En aquesta línia, el programa IURC només considerarà elegibles:  ciutats de la UE, àrees metropolitanes i àrees funcionals (vegeu definició d'Eurostat) de més de 100.000 habitants. En el cas des les àrees metropolitanes i les àrees funcionals cal que hi hagi una entitat líder que representi l’aglomeració urbana, o bé que se’n designi una.

Brochure interactiu del programa (+)