12 electes locals coneixen a Brussel·les com apropar el projecte europeu als seus municipis

Un total de 12 membres electes de la província de Barcelona han conegut aquesta setmana, a Brussel·les, polítiques clau de la Unió Europea per apropar el projecte europeu als seus municipis. Ho han fet com a membres de la xarxa Construir Europa amb les autoritats locals (Building Europe with Local Councilors - BELC), i acompanyats de la diputada de Relacions Internacionals, Núria Parlon.

Els dies 19, 20 i 21 de febrer, representants locals dels municipis de Caldes de Montbui, Polinyà, Castelldefels, Santa Perpètua de Mogoda, Sitges, Manresa, Masquefa, Rubí, Viladecans, Terrassa, Prat de Llobregat i Esparreguera han participat en vàries sessions informatives, a càrrec de personal tècnic de la Comissió Europea, i han aprofundit en les oportunitats que els fons europeus poden oferir als seus municipis, tenint en compte la sostenibilitat.

“Tenim la ferma convicció que comunicar i fer arribar el projecte europeu a la ciutadania és una de les formes més clares de legitimar i donar sentit a la nostra tasca quotidiana com a ens locals. És una gran notícia que puguem treballar de la mà de les institucions europees per abordar aquestes qüestions”, ha valorat la diputada Núria Parlon, que ha aprofitat l’estada per visitar l’Oficina a Brussel·les de la Diputació de Barcelona.

Sensibilització europea: La Diputació, membre coordinador del projecte

La corporació ofereix suport tècnic i econòmic als municipis de la província perquè impulsin activitats i projectes que posin de manifest l'impacte que té, en el dia a dia, l'aliança teixida entre el món local i la Unió Europea. Aquesta tasca de sensibilització i divulgació del projecte europeu inclou iniciatives com la xarxa BELC, que impulsa la Comissió Europea, i de la que la Diputació de Barcelona n’és membre coordinador des del passat novembre. Aquest espai promou la difusió d’iniciatives i polítiques de la Unió Europea que tinguin impacte en els municipis de la província de Barcelona, fomenta la implicació ciutadana i reforça el debat al voltant del projecte europeu.

Els membres coordinadors són clau com a agents multiplicadors i per fomentar la participació a la xarxa dels municipis petits, que poden no tenir capacitat per dedicar-hi temps, així com per recollir-ne les opinions. La Diputació també t'ofereix diferents recursos en l'àmbit de la divulgació del projecte europeu, que poden complementar la teva tasca en el marc d'aquesta xarxa. Els pots consultar aquí!

Si t'animes a fer el pas, t'assessorarem, t'acompanyarem en el camí i crearem espais de diàleg i de treball compartit entre membres de la província! Contacta amb l'Oficina d'Europa i Estratègia Internacional.

D'altra banda, animem a tots els municipis que formen part de la xarxa a compartir les seves experiències en aquesta Comunitat de pràctiques! El primer municipi en fer-ho ha estat Terrassa.