PLATFORMAwards 2024 a l’excel·lència a la cooperació descentralitzada al desenvolupament

Ja es poden presentar candidatures als premis PLATFORMAwards. Són elegibles els ens subnacionals de la UE (municipis, ciutats, províncies, regions...) que estiguin implementant un projecte de cooperació descentralitzada en col·laboració amb un o més governs subnacionals d’un altre país de la UE o d’un país soci que rebi AOD de la UE que contribueixi al desenvolupament mutu de les parts implicades, i contribueixi a la implementació d'un dels 17 ODS.

El projecte presentat ha d'haver començat almenys sis mesos abans de la publicació de la convocatòria i hauria de continuar, almenys, durant un any i mig després de l'inici de la convocatòria.

El primer premi està dotat amb la realització d’un vídeo documental per donar a conèixer el projecte guanyador valorat en 20.000€. D’altra banda, els tres millors projectes seran invitats a la ciutat europea on es celebri la cerimònia dels premis. També es farà difusió dels seus projectes a través d’articles i la promoció en línia als canals de comunicació de PLATFORMA i els seus socis, i tindran accés a la xarxa de guanyadors dels PLATFORMAwards.

Els principals criteris de selecció de les propostes són: enfocament estratègic i objectius; resultats i impacte local; democràcia local; ciutadania activa; i desenvolupament eficaç i coherència de polítiques.

Es poden presentar propostes en anglès, francès o espanyol fins el 31 d’octubre de 2024.

Trobareu més informació a: PLATFORMAwards