La Diputació de Barcelona lidera a la Setmana Europea de les Regions i les ciutats un taller sobre bones pràctiques en matèria de salut i polítiques verdes

La Diputació de Barcelona va organitzar el passat dilluns la sessió “Integració de la salut en les polítiques verdes” juntament amb quatre territoris europeus més, per compartir iniciatives i bones pràctiques entorn a la incorporació de la perspectiva de salut en totes les polítiques, i concretament amb les vinculades amb el verd urbà. La Diputació hi va presentar el projecte “Entorn urbà i salut”, que duu a terme des de l’any 2010, amb la participació de diverses àrees de la corporació. La sessió va fer possible l’intercanvi d’experiències entorn a la millora del benestar de les persones mitjançant polítiques verdes, evidenciant el paper clau de les ciutats i les regions per garantir el dret a la salut.

Aquest taller va tenir lloc en el marc de la Setmana Europea de les Regions i les Ciutats i va comptar amb la participació de cinc governs locals i regionals europeus: la Diputació de Barcelona, les ciutats d’Utrecht, Malmö i Copenhaguen i la regió de Hannover. La sessió es va fer en línia donat el context de pandèmia per la COVID-19.

La intervenció de la Diputació de Barcelona, -a càrrec de la cap de Salut Pública, Cati Chamorro-, va posar en valor el projecte "Entorn urbà i salut" per tal de facilitar la implementació de l'estratègia Salut a totes les polítiques, en les polítiques relacionades amb l’entorn urbà i la protecció dels espais naturals dels municipis de la província de Barcelona. El projecte cerca facilitar entorns urbans que animin a les persones viure d’una manera saludable, minimitzant els factors ambientals que poden esdevenir un risc per a la salut de la població.

El projecte "Entorn urbà i salut" va ser el guanyador del premi europeu EPSA 2015 per la seva transversalitat: més de 60 professionals de diferents disciplines i àrees de treball han participat en les diferents accions realitzades fins ara. També va ser seleccionat com una de les 20 bones pràctiques incloses a la publicació: "A Compendium of Inspiring Practices: Health Edition", publicat per iniciativa d'ONU Habitat.

Un dels eixos fonamentals de totes les actuacions de millora de l’entorn urbà rau en la promoció i protecció del verd urbà com una forma de protegir la biodiversitat i la salut i el benestar de les persones. La crisi derivada de la COVID-19 està reafirmant aquesta relació, i il·lustrant l’important paper de les ciutats i de les regions en el procés de recuperació, per tal de prevenir crisis futures.

Més informació:

[+] Actes de la Setmana Europea de les Ciutats i les Regions en què participa la Diputació de Barcelona

[+] Vídeo de la sessió

Temes: