20 de novembre: Dia Internacional de la Infància

El 20 de novembre se celebra el Dia Internacional dels Drets de l’Infant en commemoració de la Declaració Universal dels Drets del Nen, de 1959, i de la Convenció dels Drets de l’Infant de l’Assemblea General de les Nacions Unides, al 1989.

La Convenció dels Drets de l’Infant confereix als nens i nenes una sèrie de drets que, més enllà de de vetllar per la seva vida, salut i educació, defensen el dret a jugar, a la vida familiar, a la protecció en vers la violència i la discriminació, al benestar, o a tenir en compte la seva opinió, entre altres. Una de les grans fites d’aquesta Convenció és que ha aconseguit erigir-se com el tractat internacional en drets humans més ratificat de la història.

El Dia Internacional dels drets de l’Infant és una crida mundial a favor de la infància, i dels drets dels nens i de les nenes més vulnerables. Tots els infants tenen dret a la salut, l’educació i a la protecció independentment del seu lloc de naixement.

UNICEF porta a terme la iniciativa Ciutats Amigues de la Infància que té com a pilars el disseny de polítiques públiques eficaces (perspectiva Agenda 2030) que es fonamentin en la Convenció sobre Drets del Nen, la promoció de la participació juvenil i d’adolescents, i l’impuls d’aliances entre tots els actors relacionats amb la infància a escala municipal. Aquesta iniciativa compta amb 277 governs locals reconeguts  a Espanya, 17 dels quals a la província de Barcelona (2018 – 2022 Callús, Igualada, Sitges, Martorell, Molins de Rei, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Barcelona, Santa Coloma de Gramenet, Granollers, Vilassar de Dalt, Sabadell, Parets del Vallès, Castellar del Vallès; 2016 - 2020 Sant Cugat, Rubí i Tiana).

Acte de la Diputació de Barcelona i conveni amb UNICEF – Comitè Catalunya

En el marc d’aquesta jornada internacional, es signarà el conveni de col·laboració entre la Diputació de Barcelona i la Fundació Unicef per part de la Presidenta de la Diputació de Barcelona, Nuria Marin, i el President de la Fundació Unicef Comitè-Catalunya, Jaume Lanaspa.

Aquest conveni té com a finalitat difondre i promoure la Convenció sobre els Drets dels Infants als municipis de la província de Barcelona i vol impulsar actuacions que contribueixin de manera decisiva en la defensa i protecció d’un dels col·lectius més afectats per la crisi social i econòmica que estem vivint com a conseqüència de la pandèmia COVID-19.

A més, la Diputació de Barcelona organitza aquest matí a les 9.45h la conferencia “El moment de la infància: de les necessitats a les polítiques” a càrrec de Carme Montserrat Boada, professora a la Facultat d'Educació i Psicologia de la UdG i experta en temes d’infància.

Podeu formalitzar la inscripció a través del correu-e: benestar.social@diba.cat, indicant el vostre nom i cognoms, el càrrec que ocupeu i la institució que representeu.