Campanya “Un arbre per Europa”

“Equipo Europa” és una associació juvenil europeista y apartidista lligada al Parlament Europeu que té per objectiu promoure la Unió Europea entre els joves i fomentar la participació democràtica del jovent.

Aquesta entitat, en col·laboració amb l’Oficina del Parlament Europeu a l’Estat espanyol, han impulsat des de fa gairebé un any la campanya “Un arbre per Europa” #UnÁrbolPorEuropa.

L’objectiu de la campanya és aconseguir que tants municipis com sigui possible s’hi adhereixin abans del 5 de juny de 2021, Dia Internacional del Medi Ambient.

Actualment, ja s’hi han sumat gairebé 300 alcaldes i alcaldesses de tot l’estat, que ja han plantat 3.400 arbres en total. En el cas de la província de Barcelona, es tracta de Caldes de Montbui, Esparraguera, Gavà, Lliça de Vall, Prats de Lluçanès, Cubelles, Sant Joan Despí, Abrera, Santa Coloma de Gramenet i Cornellà.

L’entitat fa una crida perquè el màxim de municipis de la província de Barcelona s’hi sumin els propers mesos. Per fer-ho només cal seguir les instruccions que s’inclouen en aquest document i posar-se en contacte amb l’ambaixadora de la campanya.

Amb aquesta acció, es pretén augmentar la consciència social sobre la sostenibilitat a l’àmbit local, fomentar la col·laboració entre les autoritats locals i la societat civil, i en especial el jovent, a l’hora de promoure el desenvolupament sostenible.

D’altra banda, l’entitat està preparant una campanya per als municipis adherits, en què oferirà una proposta cada mes de l'any sobre mesures que poden implementar per ser més sostenibles i continuar compromesos més enllà de la plantació de l'arbre.