Eines i activitats per commemorar el Dia internacional per la Pau

La Diputació se suma a la campanya 'La Pau al món comença aquí' per fer visible la interrelació de la pau al món amb el món local. Publicada la nova Guia d'educació per a la pau a l'àmbit local `Construint pau des dels municipis mirant el món'. Diversos municipis de la província de Barcelona organitzen activitats per commemorar la data.

​La Diputació de Barcelona fomenta activitats per al Dia Internacional per la Pau que es commemora avui, 21 de setembre. L'Assemblea General de les Nacions Unides va establir aquesta data l'any 1981 i, més tard, l'any 2001, la va designar també Jornada de no-violència i alto al foc.

L'Oficina de Cooperació al Desenvolupament impulsa diferents activitats per commemorar aquesta jornada, en col·laboració amb els governs locals de la província. D'una banda, col·labora amb el secretariat de la xarxa Alcaldes i Alcaldesses per la Pau i, de l'altra, finança diferents activitats executades pels ens locals a través del Catàleg de Serveis.

Xarxa Alcaldes i Alcaldesses per la Pau

En aquest context, la Xarxa Alcaldes i Alcaldesses per la Pau ha promogut entre totes les ciutats membres de la xarxa una acció de sensibilització. Aquesta consisteix en una sèrie d'actuacions a l'espai públic sota el lema 'La pau al món comença aquí' per tal de fer visible la interrelació de la pau al món amb el món local. La Diputació de Barcelona s'ha sumat a aquesta acció.

Els municipis participants en l'acció de sensibilització d'enguany impulsada per la xarxa són: Calella, Gavà, Granollers, Igualada, Santa Coloma de Gramenet, Sant Feliu de Llobregat i Sant Vicenç dels Horts.

A més, ha editat la nova Guia d'educació per a la pau a l'àmbit local 'Construint pau des dels municipis mirant el món'.

La xarxa impulsa any rere any la implicació dels governs locals amb la pau mundial. Actualment, més de 50 ciutats catalanes ja han aprovat la moció sobre Ciutats de Pau i representen més del 50% de la població catalana.

Municipis que organitzen activitats amb el suport de la Diputació de Barcelona, a través del catàleg de serveis

Un any més, els ens locals de la província de Barcelona aprofiten la celebtració del Dia internacional per la Pau per impulsar iniciatives de promoció de la cultura de pau en el seu municipi:

Castelldefels
Xerrada 'La Guerra comença aquí' Homenatge Arcadi Oliveres en el dia internacional per la Pau
21 de setembre

Gavà
Activitat de manualitats per a infants a partir de 4 anys.
21 de setembre

Mataró
Programa d'actes 'Mataró per la Pau'
Del 15 al 30 de setembre

Montcada i Reixac
Activitats al territori com per exemple tallers, cine fòrum, exposicions i altres activitats.

Sant Boi de Llobregat
Programa d'actes 'Posant-hi el cos. Activisme i Voluntariat per la Pau'