El Comitè de les Regions revisarà les peticions de l’Aliança per la Cohesió

El Comitè de les Regions (CdR) juntament amb les entitats associades a l'Aliança per la Cohesió, impulsen una consulta per dissenyar una nova Declaració en resposta als reptes que obre la crisi sanitària del COVID-19. Recordem que l'Aliança per la Cohesió és una coalició de més de 12.000 signataris que defensen una política de cohesió reforçada de la UE en el si del marc financer plurianual post 2020. El brot de coronavirus i la recent evolució de la crisis social i econòmica provocada per la pandèmia, ha portat als socis de l'Aliança a considerar que la solidaritat i l'acció coordinada a nivell de la UE, són necessàries ara més que mai, per garantir que les diferències entre les regions més i menys desenvolupades econòmicament no augmentin, i que ningun ciutadà o regió europea es quedi enrere.

El projecte de Declaració ja està disponible i s'invita a totes les organitzacions, institucions, persones i signataris interessats, a enviar les seves observacions, idees i suggestions al Comitè de les Regions com a molt tard el 30 de maig de 2020.

Amb aquesta nova proposta de Declaració el CdR, fa un pas més per garantir que la cohesió esdevingui un objectiu clau de totes les polítiques i inversions de la UE, i un element central del pla de recuperació de l’UE. És necessari per tant, que els agents regionals i locals participin en l'adopció de les decisions clau que els afecten i que se li doni una major atenció a les necessitats de les regions, les ciutats i els pobles en totes les accions de la UE.

La Declaració final s'elaborarà avaluant els resultats de la consulta i amb vista a les properes propostes de la Comissió Europea sobre el futur marc financer plurianual i el pla de recuperació de la UE. Els socis de l'Aliança per la Cohesió, presentaran la nova Declaració a principis de juny.

Més informació: https://cor.europa.eu/es/news/Pages/Cohesion-Alliance-starts-consultation-on-new-declaration.aspx