Terrassa guanya el Premi d’Europa 2024 del Consell d’Europa

El Premi d’Europa, de caràcter anual, es concedeix a les ciutats i els municipis que es distingeixen pel seu compromís amb Europa.

Terrassa ha obtingut el Premi d’Europa 2024, un reconeixement creat per l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa l’any 1955 com a distinció a una ciutat europea per les seves accions en l’àmbit europeu. El Premi es va anunciar en el marc de la sessió de primavera de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa, a Estrasburg. Terrassa havia estat seleccionada com a ciutat finalista per a l’edició d’aquest any 2024, juntament amb els municipis de Rambouillet (França), Bamberg (Alemanya) i Formigine (Itàlia).

El Premi el concedeix el Comitè d’Afers Socials, Salut i Desenvolupament Sostenible de l’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa.

El Premi d’Europa es concedeix a les ciutats i els municipis que es distingeixen pel seu compromís amb Europa, les activitats d’agermanament, els seus intercanvis en els àmbits de l’educació, la cultura i l’esport, la seva organització d’esdeveniments europeus, la seva afiliació a organitzacions de municipis o d’administracions locals i les seves iniciatives de solidaritat.

L’Assemblea Parlamentària del Consell d’Europa ofereix cada any quatre nivells de guardons: el Diploma Europeu, la Bandera d’Honor, la Placa d’Honor i el Premi d’Europa. L’atorgament dels diferents nivells de premis és progressiu. Una vegada aconseguit el Diploma Europeu (el primer nivell) els municipis poden optar a la Bandera d’Honor, després a la Placa d’Honor i per últim, el Premi d’Europa. Terrassa va rebre el Diploma Europeu l’any 2009, la Bandera d’Honor el 2010 i la Placa d’Honor el 2015.