Solucions per al turisme i la mobilitat sostenible a la EWRC 2020

La Comunitat MED de Turisme Sostenible, que lidera la Gerència de Serveis de Turisme de la Diputació de Barcelona, va participar ahir en un dels tallers de la Setmana Europea de les Ciutats i les Regions sobre la mobilitat sostenible a les destinacions turístiques.

El taller Sustainable mobility in tourist destinations: Key solutions to replicate across the Mediterranean region tenia per objectiu mostrar algunes de les solucions desenvolupades per les Comunitats MED de Turisme Sostenible i Transports Urbans aplicables a les destinacions mediterrànies.

La representant de la Comunitat de Turisme Sostenible va ser Cristina Nuñez, responsable de la xarxa NECSTouR, principal xarxa europea regional en temes de competitivitat i innovació, i de la qual la Diputació de Barcelona també n´és membre. Va exposar alguns dels resultats dels 24 projectes de la Comunitat que estan relacionats amb la mobilitat.

En l’àmbit del turisme, es van destacar els nombrosos reptes que vinculen el turisme i la mobilitat en aspectes com la interconnectivitat, l’accessibilitat a zones insulars i d’interior, l’ús del transport públic o la última milla. Diversos projectes de la Comunitat han desenvolupat instruments com MEDCYCLETOUR (desenvolupament del cicloturisme), ALTERECO i HERIT DATA (gestió intel·ligent de fluxos turístics) o DESTIMED+ i EMBLEMATIC (desconcentració turística i gestió del turisme en àrees naturals). Per últim, es va analitzar com aquest resultats podrien ser aplicables i d’utilitat en l’escenari turístic post-Covid.