Setmana Europea de les Regions i les Ciutats 2020: El rol de la salut a les polítiques verdes locals

Del 5 al 22 d’octubre té lloc la Setmana Europea de les Regions i les Ciutats, el major acte anual dedicat a la política regional i local a Europa. Per primera vegada, aquest important esdeveniment s’allarga 3 setmanes i es celebrarà íntegrament en format digital.

La Diputació de Barcelona assistirà de nou a aquesta cita, com ha fet des dels seus inicis, i enguany participarà activament en diversos tallers d’alt interès per als municipis, un dels quals lidera, i que tractarà del rol de la salut a les polítiques verdes locals.

Aquest any es celebra la 18a edició de la Setmana Europea de les Regions i les Ciutats (European Week of Regions and Cities – EWRC), l’esdeveniment europeu per excel·lència dedicat a tots aquells temes d’interès local i regional. Organitzada conjuntament pel Comitè Europeu de les Regions i la Comissió Europea, la EWRC busca donar veu als municipis i regions de la UE i servir de plataforma per promoure bones pràctiques i el networking, així com per donar a conèixer la realitat dels poders locals i regionals a nivell europeu.

Degut als efectes de la pandèmia de la COVID-19, la EWRC 2020 es celebrarà per primera vegada íntegrament en format online. A més, la Setmana Europea passa a durar 3 setmanes en comptes dels tradicionals quatre dies, cada una de les quals estarà dedicada a un eix estratègic en concret: del 5 al 9 d’octubre, “Apoderament ciutadà; del 12 al 16 d’octubre, “Cohesió i cooperació”; i del 19 al 22 d’octubre, “Europa verda”.

La Diputació de Barcelona lidera aquest any un Partenariat Regional amb el que organitza el taller Health mainstreaming in green policies”, conjuntament amb la ciutat de Malmö, la Copenhaguen - Regió Capital de Dinamarca, la regió de Hannover i la ciutat d’Utrecht. En aquest acte, que tindrà lloc el 19 d’octubre (14h30-16h00), s’examinarà com les polítiques verdes locals i regionals permeten crear societats més saludables i la importància que tenen les ciutats i regions d’Europa per defensar el dret a la salut. Hi participarà com a ponent de la Diputació de Barcelona, la cap del Servei de Salut Pública. Inscripcions obertes.

A més, la Diputació de Barcelona tindrà una participació destacada al taller organitzat per la Confederació Europea d’Autoritats Locals Intermèdies (CEPLI), que es celebrarà el 5 d’octubre (11h30-13h00). En aquest acte, titulatActing for a better local democracy, es tractarà la importància de la democràcia local com a eina d’apoderament de la ciutadania europea, construint així unes societats més actives i saludables en termes democràtics. La Diputació de Barcelona estarà representada per la diputada de Relacions Internacionals i Alcaldessa d’Esplugues de Llobregat, Pilar Díaz.

Finalment, la Comunitat MED de Turisme Sostenible, que lidera la Diputació, participarà en el taller "Sustainable mobility in tourist destinations: Key solutions to replicate across the Mediterranean region" que tindrà lloc el dia 20 d’octubre (14h30-15h30).

Les inscripcions estan obertes fins diumenge 27 de setembre.

[+] Informació sobre el taller 05/10 “Acting for a better local democracy”

[+] Inscripció al taller 19/10 “Health mainstreaming in green policies”

[+] Inscripció al taller 12/10 “Sustainable mobility in tourist destinations: Key solutions to replicate across the Mediterranean region”

[+] Informació sobre la Setmana Europea de les Ciutats i les Regions