Valora la transversalitat de les estratègies de cooperació al desenvolupament del teu ajuntament

L’Oficina de Cooperació al Desenvolupament de la Diputació de Barcelona ha publicat un nou material, en format wiki, sobre la transversalitat de les estratègies de cooperació al desenvolupament. Aquest inclou una eina pràctica d’autovaloració per conèixer els punts forts i els aspectes que cal millorar per assolir-la.

Els gestors públics de l’àmbit de la cooperació al desenvolupament fa temps que reflexionen sobre la necessitat d’adoptar un enfocament més ampli d’aquesta política, que fomenti la implicació d’altres àrees i departaments i esdevingui transversal i de ciutat. La globalització i la interdependència entre països i territoris està generant cada cop problemes més complexos que afecten al conjunt de la humanitat i que tenen un impacte a nivell local. Per tant, es tracta de problemes que requereixen un enfocament més integral i que només poden ser tractats eficaçment des del conjunt del govern municipal. Davant aquest context, l’Agenda 2030 ha accentuat la necessitat de que la cooperació al desenvolupament no depengui d’un sol departament i esdevingui més estratègica i coherent.

Però, què vol dir que la cooperació sigui transversal? Per què és important avançar cap a la transversalització de les estratègies de cooperació al desenvolupament? Quins elements cal tenir en compte per a una gestió transversal d’aquesta política municipal? Aquest material, adreçat principalment als responsables tant de cooperació i de relacions internacionals com a aquells amb competències més estratègiques dins l’organització local, vol respondre d’una manera pràctica a aquestes qüestions.

Material: https://media.diba.cat/diba/landings/gestio_transversal/index.html

Presentació: