Sant Boi reprèn el Cicle de formacions per accedir a fons europeus

El dia 27 de setembre van obrir les inscripcions gratuïtes a les sessions online formatives i informatives sobre oportunitats de finançament europees dirigides als sectors econòmic, cultural i associatiu, que organitza l’Ajuntament de Sant Boi amb el suport de la Diputació de Barcelona. Les persones interessades poden inscriure's de forma gratuïta fins dos dies abans de la sessió.

• Dia 4 d'octubre de 12h a 13h: Suport a la internacionalització de les empreses dels sectors automobilístic, químic, logístic i manufacturer ubicades als polígons industrials de la ciutat. Ponència a càrrec de Frederic Subirats i Vila, mànager d’Assessorament i Estratègia Internacional d'ACCIÓ, i de l’Ajuntament de Sant Boi.
  • Dia 7 d'octubre de 13.30h a 14.30h: Next Generation UE. Presentació dels serveis d'informació i consulta sobre Next Generation UE i de les convocatòries d'ajuts d’interès per micro, petites i mitjanes empreses. Ponència a càrrec de Xavier Elizondo, Mànager de l'Oficina Next Generation d'ACCIÓ.
  • Dia 7 d’octubre de 18h a 19:45h: Europa Creativa Cultura. Les entitats, artistes i empreses culturals de la ciutat podran conèixer aquest programa i aprendre eines pràctiques per presentar projectes a les seves convocatòries de finançament. La ponència anirà a càrrec del punt nacional d’aquest programa a l’Estat espanyol.

El programa complet de les formacions es pot consultar a la pàgina web del cicle, on també es poden realitzar les inscripcions fins dos dies abans de l’inici de les sessions.

• Dia 20 d'octubre de 9.30h a 10.30h: Finançament europeu per a la innovació empresarial, a càrrec de Mònica Duran, Cap de Cooperació Tecnològica Internacional a ACCIÓ i coordinadora del node a Catalunya de la European Enterprise Network.
  • Dia 21 d'octubre de 12h a 14.15h: Competitivitat empresarial a l’agenda europea i les transicions ecològica i digital. La sessió tractarà les prioritats europees que rebran finançament en els propers anys i anirà a càrrec de Florianne Yvon, gestora de projectes i Marta Rojas, Sòcia co-fundadora de B,Link Barcelona Strategic Projects.
  • Dia 28 d'octubre de 18h a 19h: Joventut i oportunitats europees de feina, voluntariat, pràctiques i mobilitat dins i fora de la UE. Ponència a càrrec d'Oriol Nierga, responsable de Comunicació digital de la Representació de la Comissió Europea a Barcelona.
  • Dia 2 de novembre de 18h a 19h: Programa Ciutadania, Igualtat, Drets i Valors. El Punt Europeu de Ciutadania presentarà facilitarà una sessió adreçada al tercer sector, teixit associatiu i entitats d’acció social i salut comunitària, on podran conèixer quin tipus de projectes es financen a través d’aquest programa dirigit a construir societats sostenibles, igualitàries i justes.
  • Dia 4 de novembre de 18h a 19h: Eines pràctiques per a la presentació de sol·licituds CERV, a càrrec de  Saray Espejo, d'Instrategies - think & do especialitzat en afers europeus i internacionals, focalitzat en mobilitat, migracions i gestió de la diversitat.

Durant el mes d’octubre i principis de novembre, també s’oferiran sessions relacionades amb els programes Erasmus +, i fons Next Generation per a la rehabilitació d’edificis privats. Les dates de les formacions i els seus continguts s’aniran actualitzant a la pàgina web.

L’Ajuntament reprèn així el cicle de formacions per accedir als Fons Europeus dirigit al teixit econòmic, social, cultural i esportiu de la ciutat, que es va iniciar abans de l’estiu i que continuarà al novembre amb tallers pràctics presencials per aprendre com presentar, gestionar i justificar un projecte europeu.