ODS – Properes cimeres de les Nacions Unides sobre la implementació de l’Agenda 2030

Benvolguts, Benvolgudes,

Compartim amb vosaltres informació rellevant en relació amb les properes cimeres mundials sobre la implementació de l’Agenda 2030 que pot tenir un impacte en el treball que esteu realitzant els governs locals en matèria de localització dels ODS.  Tant des de la Direcció de Relacions Internacionals com de del Servei d’Agenda 2030 i Participació de la Diputació de Barcelona us destaquem els següents esdeveniments:

Fòrum Polític d’Alt Nivell sobre Desenvolupament Sostenible

El Fòrum Polític d’Alt Nivell sobre Desenvolupament Sostenible es celebrarà del 10 al 19 de juliol de 2023, amb el lema “Accelerar la recuperació de la pandèmia del coronavirus (COVID-19) i la plena implementació de l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible a tots els nivells”. Els ODS que es revisaran en profunditat són: ODS 6 sobre aigua neta i sanejament;  ODS 7 sobre energia assequible i neta;  ODS 9 sobre indústria, innovació i infraestructures; ODS 11 sobre ciutats i comunitats sostenibles; i ODS 17 sobre aliances per als Objectius.

Com en edicions anteriors, la xarxa global de Ciutats i Governs Locals Units (CGLU), juntament amb altres entitats amb vocació municipalista, presentarà en aquest espai l’informe anual sobre la “Localització dels ODS”. L’edició de 2023 d’aquest informe estarà disponible properament i recollirà l’experiència de més de 200 governs locals i regionals d’arreu del món en l’àmbit de la localització dels ODS, així com l’anàlisi de més de 210 informes locals voluntaris.

Cimera dels ODS

Els dies 18 – 19 de setembre de 2023, l’Assemblea General de les Nacions Unides acollirà la Cimera dels ODS. Es tracta d’una cimera d’especial rellevància ja que se celebra a mig camí de la implementació de l'Agenda 2030 i es marca un doble objectiu: 1) revisar integralment l'estat dels ODS; 2) donar resposta a l'impacte de les crisis múltiples i entrellaçades a les quals s'enfronta el món.

La Cimera se centrarà en les persones. Culminarà 10 mesos de preparatius en els que han participat els governs, el sistema de l'ONU i altres organitzacions internacionals i regionals, el sector privat, les ONG, la joventut, les ciutats , i molts altres actors i persones. En el procés de preparació d’aquesta cimera destaca l’informe del Secretari General de les Nacions Unides, titulat Avanç cap als Objectius de Desenvolupament Sostenible: Cap a un Pla de Rescat per a Persones i Planeta Informe del Secretari General”, de maig de 2023, el qual constata la manca de compromís polític / financer per a l’assoliment dels ODS i planteja diferents iniciatives, algunes de les quals apunten a reforçar els governs locals per tal de que puguin seguir implementant els objectius en el seu territori.

Recull de Polítiques de Localització de Gran Impacte

Per tal de donar visibilitat a la contribució dels governs locals a la implementació de l’Agenda 2030 durant la Cimera dels ODS, Ciutats i Governs Locals Units, juntament amb altres entitats amb vocació municipalista, han creat la plataforma de polítiques de localització de gran impacte, per recollir polítiques i iniciatives impulsades pels governs locals que estiguin promovent la localització de l’Agenda 2030. Us animem a compartir les vostres iniciatives a través d’aquesta plataforma!

Quedem a la vostra disposició per a més informació.