Comencen els Dies Europeus de la Solidaritat Local 2020

El proper dilluns 16 de novembre, a les 18h. la diputada Pilar Díaz inaugurarà l’exposició virtual “A pie de Valla. Frontera Sur”, del fotoperiodista José Antonio Sempere. L’exposició és una selecció de 50 fotografies que ens mostren la dura realitat d’aquells que intenten saltar la tanca de la frontera sud espanyola en busca d’oportunitats i d’una vida millor.

Aquesta estrena de l’exposició virtual és el tret de sortida dels Dies Europeus de la Solidaritat Local (EDLS, per les seves sigles en anglès), una campanya a nivell europeu coordinada per PLATFORMA, l’aliança de governs locals i regionals europeus compromesos amb la cooperació descentralitzada, de la qual la Diputació de Barcelona és membre. La campanya té per objectius donar a conèixer el rol que juguen els governs locals en la consecució del desenvolupament sostenible a nivell global i promoure una ciutadania informada i activa amb relació a els reptes que planteja aquest desenvolupament.

La campanya també dona la possibilitat d’adherir-se a la Carta dels Dies Europeus de la Solidaritat Local, que poden signar governs locals i regionals així com la ciutadania europea i altres actors locals com entitats, universitats o representants del sector privat. Amb l’etiqueta #LocalSolidarityDays es poden seguir i piular les activitats dels EDLS a Twitter.

Any rere any es va consolidant aquesta iniciativa, que enguany tindrà lloc del 14 al 29 de novembre de 2020 i comptarà amb la participació de diversos ajuntaments i entitats de la província de Barcelona, que organitzaran diferents activitats repartides per 16 municipis de la província.

Cal destacar la implicació d’enguany de la Xarxa Municipal de Biblioteques, que també s’ha sumat a la iniciativa amb diferents activitats, que inclouen un conta-contes a diferents biblioteques de la província i una web temàtica dels EDLS, on es podrà consultat el programa d’activitats a les Biblioteques i on també es proposen un seguit d’activitats virtuals com : club de lectura “Literatura refugiada” o el cicle de xerrades virtuals “De paraula” sobre el llibre “Viatge al país dels blancs”.

En aquest enllaç es poden consultar totes les activitats de la província de Barcelona durant els Dies Europeus de la Solidaritat Local 2020. El context actual, donades les darreres mesures de prevenció de la Covid-19 algunes de les activitats presencials poden passar a virtuals o cancel·lar-se.

Per participar a l’acte d’inauguració de l’exposició (virtual) cal inscriure’s prèviament enviant un correu a o.cooperaciod@diba.cat.